اثبات عصمت پيامبر واهل بيت ازقرآن وحديث و...در مقابل احاديث اهل سنت و وهابيت سئوال: من از يك خانواده شيعي و سيد هستم. معتقدم كه يك نفر نبايد بخاطر اينكه پدرش شيعه بوده است،شيعه باقي بماندوتحقيقات زيادي بين شيعه، سني و وهابيها انجام دادهام، من به سايت وهابي برخورد كردم كه شيعه را رد ميكند آيا شما احاديثي از اهل سنت يا كتب وهابي داريد كه در مقابل اهل بيت ميايستند و يا به آنها اهانت ميكنند. هم چنين سندي از قرآن ، حديث ، منطق و ... كه ثابت كند پيامبر يا اهل بيت ،معصوم هستند
جواب: آرزوي همه ما آن است كه انسانها با بينش و تحقيق يك مكتب را انتخاب كنند و به متابعت از اعتقادات پدرو مادر خود اكتفا نكنند كه در برابر خداوند متعال اين حجت محسوب نميشود و ما وظيفه داريم كه عقايد خود را مستدل و مستند بياوريم و تقليد در عقايد سزاوار نيست. ما بدون نظر به پيشينة وهابيت و مبدأ تكون آن، كه مع الأسف جز ايجاد تفرقه و شكستن وحدت مسلمين آن هم با دروغ و نيرنگ و با استناد به اصل الحادي هدف وسيله را توجيه ميكند عملي شايسته نظر از آن نديدهايم، ميگوييم در صحاح اهل سنت به نحو متواتر و قطعي اين روايت وارد شده است كه«اني تارك فيكم الثقلين كتاب الله و عترتي (اهل بيتي) فان تمسكتم بهما لن تضلوا بعدي حتي يردا علي الحوض» من بين شما دو اثر گرانبها ميگذارم يكي كتاب خدا و ديگري اهل بيت و عترتم كه اگر به آن دو تمسك كنيد هرگز بعد از من گمراه نميشويد تا اينكه روز قيامت بر من وارد شويد و هم فرمود كه: «مثل اهل بيتي مثل سفينه النوح من ركبها نجا و من تركها غرق». مثل اهل بيت من مانند كشتي نوح است كه هركسي بر آن سوار شد نجات مي يابد وهركس آن را ترك كند ،غرق خواهد شد. از وهابيت بپرسيد شما عقايد خود را از برداشت ابن تيميه و ابوالحسن اشعري ازسنت پيامبر با چند قرن فاصله گرفته ايد واحكام خود را از ائمه اربعه اهل سنت دريافت مي كنيد كه قرنها با پيامبر اسلام فاصله داشته اند ولي ما اعتقادات خود را بعد از پيامبراكرم (ص) از علي (ع)وحسن وحسين و امامان معصوم از نسل آنان گرفته ايم، حال شما چه برتري بر ما داريد وچگونه برداشت شما از اسلام درست و مطابق و برداشت اهل بيت پيامبر نادرست وناحق است ؟ حجت شما چيست؟ براي دريافت اين حقيقت روشن ميتوانيد به كتاب المراجعات علامه امام سيدشرف الدين و الغدير علامه اميني و...رجوع فرماييد . قرآن كريم مطلقا اطاعت از پيامبر خدا و ائمه را سفارش ميكند و اين دلالت دارد كه آنان مطلقا خلاف دستور خداوند عمل نخواهند كرد (نساء / 59) و در سوره نجم مي فرمايد: پيامبر جز به وحي وكلام خدايي سخن نمي راند (وَ ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى إِنْ هُوَ إِلاّ وَحْيٌ يُوحى) - به آيات اول تا پانزدهم سوره نجم رجوع كنيد- واما به لحاظ عقلي: پيامبر وامام كساني هستند كه با ملكوت وباطن عالم در ارتباط هستند (وَ كَذلِكَ نُري إِبْراهيمَ مَلَكُوتَ السَّماواتِ وَ اْلأَرْضِ وَ لِيَكُونَ مِنَ الْمُوقِنينَ ،انعام /75 ـ و اين چنين، ملكوت آسمانها و زمين (و حكومت مطلقه خداوند بر آنها) را به ابراهيم نشان داديم؛ (تا به آن استدلال كند،) و اهل يقين گردد. ) بنابراين هرگز دچار اشتباه نمي شوند (چون با حقايق ثابت عالم در ارتباط بوده وبرآنان سيطره دارند) وچون باطن گناه را ديده و زشتي و قباحت و مهلك بودن آن را مي فهمند، هرگز بدان آلوده نمي شوند مثلا همه ما نسبت به يك سم كشنده كه علم به آن داريم، معصوم هستيم چون هرگز حتي هوس خوردن آن را نخواهيم كرد.
برچسبها: مذهبی
+ نوشته شده در جمعه ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ساعت 18:16  توسط سيد مصطفي محمدزاده
|
|