|
+ نوشته شده در سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ساعت 19:9  توسط سيد مصطفي محمدزاده
|
+ نوشته شده در یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ساعت 21:3  توسط سيد مصطفي محمدزاده
|
+ نوشته شده در یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ساعت 16:55  توسط سيد مصطفي محمدزاده
|
+ نوشته شده در یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ساعت 16:55  توسط سيد مصطفي محمدزاده
|
+ نوشته شده در یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ساعت 16:50  توسط سيد مصطفي محمدزاده
|
+ نوشته شده در شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ساعت 22:20  توسط سيد مصطفي محمدزاده
|
رشته داروسازی یکی از رشتههای علوم پزشکی است که به مطالعه و تحقیق درباره تولید، توزیع، فروش و مصرف داروها میپردازد. در این رشته، دانشجویان با نحوه ساخت و عملکرد داروهای مختلف آشنا میشوند. همچنین با نحوه تولید و استفاده از داروهای گياهي و شيميایی آشنا مي شوند. در این رشته به بررسي علائم بيماري های مختلف و نحوة درمان آن ها پرداخته مي شود. پس از فارغ التحصيل شدن، فارغ التحصيلان رشتۀ داروسازی می توانند در صنایع داروسازی، شرکت های تحقیقاتی،داروخانه ها، دفاتر پزشکی و بیمارستان ها کار کنند. همچنین، آنها میتوانند به عنوان مشاور دارو در کلینیکها و مراکز بهداشتی فعالیت کنند.
+ نوشته شده در شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ساعت 20:30  توسط سيد مصطفي محمدزاده
|
+ نوشته شده در شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ساعت 20:28  توسط سيد مصطفي محمدزاده
|
رمان کوین اره ی
خلاصه داستان : داستان حول محور یک آدمکش دیوانه و روان پریش به نام کوین اره ای میگذرد که نوعی ذهنیت عجیب در کار و زندگیش دارد . او در منطقه ای خاص زندگی میکند و کار و ماموریت هایش را تلفنی انجام میدهد در یکی از ماموریت ها او باید به سراغ چند چرب زبان مختلف برود و ...
+ نوشته شده در جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ساعت 17:6  توسط سيد مصطفي محمدزاده
|
+ نوشته شده در جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ساعت 17:5  توسط سيد مصطفي محمدزاده
|
اتیمولوژی سمباده (سمپاتک)سمباده به معنی وسیلهٔ اصلاح کنندهٔ پا به نظر می رسد: शुम्भति{शुभ्} verb sumbhati[sumbh] prepare पाद m. pAda foot ارسال شده توسط Mofrad
+ نوشته شده در پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت 17:1  توسط سيد مصطفي محمدزاده
|
مطابقت وَرِنهٔ اوستا با «گیلان و عیلام» و سرزمین مَزنی دیوان اوستا با «مازندران و آشور»نام سرزمین وَرِنه در اوستایی در معنی پوشش و رخت یادآور نام گیلان است: आवरण n. [A]varaNa covering چون نام گیلها می تواند به معنی پوشندگان لباس چرمی باشد. نظر به چرمپوش بودن کاسپیان باستانی و طیلسان پوش طالشی های قدیم. نام گیلها را می توان از واژهٔ سنسکریتی جهیلّی (جیل کُردی، گیل، پوست) گرفت: झिल्लि f. jhilli parchment نام قدیمی دیگر آنها کادوسی (پوشندگان کُت چرمی) نیز در این رابطه است: खद्वा f. khadvA coat छवि f. chavi skin در اَوِستا وَرِنهٔ دیگری هم هست که در معنی سرزمین خوشی مترادف شوش عیلام است: पारणा f. pAraNA (varana) pleasure نام شهر شوش پایتخت عیلام در فرهنگنامه ها به معنی محل خوشی آمده است لذا بی جهت نیست که دو سرزمین همسایۀ پارس و عیلام در اوستا تحت نام مشترک وَرنه (یعنی سرزمین خوشی) به عنوان زادگاه ثراتئونه (فریدون، کوروش) یاد شده اند. نام سرزمین مَزنی دیوان اوستا (دیویسنان محل خوشی) نیز شامل دو سرزمین جداگانهٔ مازندران و شهر آمل آن و نینوا پایتخت آشور است. این اشتراک نام از وقتی پیدا شده است که سپاهیان آشوری به رهبری رئیس رئیسان شانابوشو (دیوسفید) در آغاز حکومت آشوربانیپال در زیر حصار شهر آمل از خشتریتی (کیکاوس) پادشاه ماد و آترادات پیشوای آماردان (رستم هفتخوان مازندران) شکست خوردند و ماد مستقل شد. ارسال شده توسط Mofrad
+ نوشته شده در پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت 17:0  توسط سيد مصطفي محمدزاده
|
+ نوشته شده در پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت 16:59  توسط سيد مصطفي محمدزاده
|
مطابقت شیدهٔ تورانی با افراسیابنظر به اینکه در اساطیر شاهنامه شیده (جادوگر یا درخشان) متصف به قدرت جادوگری است، با توجه به این موضوع و شباهت کشته شدن شیده و افراسیاب جادوگر (نیوکار مادس خبر موسی خورنی، مادیای تبهکار) توسط کیخسرو (کیاخسار)، منظور از او در اساس نه پسر افراسیاب بلکه خود مادیای اسکیتی (افراسیاب) به نظر می رسد. ظاهراً شکلی از واژهٔ شیده (سیده) در ایران به معنی دارای نیروی ماوراء الطبیعی و جادویی وجود داشته که با سیّد عربی جایگزین شده است: सिद्ध n. siddha supernatural power सिद्ध adj. siddha supernatural मेधा f. medhA wisdom ارسال شده توسط Mofrad
+ نوشته شده در پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت 16:58  توسط سيد مصطفي محمدزاده
|
آرش اشکانی (ارغش فرهادان) همان سورنا (پهلوان) استدر جلد اول کتاب جادهٔ ابریشم علی اکبر مظاهری، صفحۀ 328 بدون ذکر منبع آمده است: "آرغش فرهادان (منجی بسیار محبوب یا منجی زاهد) که در جنگ اورفه 53 قبل از میلاد بر کراسوس پیروز شد.". مطابق منبع فرهنگ معین آغش فرهادان بر شیده (پسر افراسیاب) و گرسیوز (کراسوس) پیروز شده بود: आरक्षा f. ArakshA protection आरक्षा f. ArakshA guard रक्षा f. rakSA defence, save در روایات ملی دورهٔ اشکانی را با دورهٔ کیانی در آمیخته اند. گرسیوز (کراسوس) را برادر افراسیاب آورده اند. ارسال شده توسط Mofrad
+ نوشته شده در پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت 16:57  توسط سيد مصطفي محمدزاده
|
+ نوشته شده در شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ساعت 17:45  توسط سيد مصطفي محمدزاده
|
فوتبال درروستای سیان جرقویه تاریخچه تیم فوتبال رسمی سیان در سال ۱۳۶۵ تشکیل شد در آن زمان با همت چند تن از بازیکنان سیان این تیم راه اندازی گردید و نام آن را تیم ملی روستای سیان گذاشتند ، قبل از تشکیل تیم فوتبال رسمی ، بچه های روستا دور هم جمع میشدند و فوتبال بازی می کردند ، دروازه آنها نیز از سنگ و کلوخ ساخته می شد ، ابتدا در خندق و لته های(زمین های ) کشاورزی که اطراف سیان بود بازی انجام می گرفت ولی با تشکیل تیم فوتبال ، بچه ها با خریدن لوله های دروازه ، توسط تقی غلامپور و دستگاه جوشکاری سید رضا محمدزاده (رضا حسن محسن) ،آماده گردید، بازیکنان با همدیگر دروازه ها را به نزدیکی تله رسی (تله کووَک) انتقال دادند ومرحوم قاسم محمدزاده (قاسم محمد مراد) با تراکتور خود زمین را صاف و مسطح ساخت و سپس زمین توسط سیدمصطفی محمدزاده ( مصطفی حسن محسن) با گچ خط کشی شد وهمگی زمین فوتبال را احداث و افتتاح کردند ، با افتتاح زمین فوتبال تیم فوتبال سیان نیز رسمیت پیدا کرد. تیم فوتبال روستا(تیم ملی) جمعه ها با ادامه مطلب برچسبها: جرقویه ای ادامه مطلب
+ نوشته شده در جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ساعت 11:37  توسط سيد مصطفي محمدزاده
|
خیابان شهشهان در اصفهان واقع شدهاست. خیابان شهشهان به معابر مهمی مانند هاتف، احمد آباد و همچنین مشیر - یخچال متصل گردیده است.
+ نوشته شده در سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ساعت 20:7  توسط سيد مصطفي محمدزاده
|
|