|
افزايش خطر ابتلا به سرطان سينه با هر نوع «هورموندرماني» بلندمدت ![]() نتايج پژوهشهاي جديد نشان ميدهد، استفاده بلندمدت از هر نوع هورمون به منظور کاهش نشانههاي يائسگي، با افزايش خطر ابتلا به سرطان سينه همراه است.به گزارش ايسنا، هر چند بر اساس نتيجه تحقيقات گذشته مشخص شده بود که مصرف قرصهاي حاوي استروژن و پروژسترون به منظور «هورمون درماني» خطر ابتلا به سرطان سينه را افزايش مي دهد، اما نتايج پژوهش جديد بيانگر آن است که استفاده از هر نوع هورمون براي مدت 10 سال يا بيشتر خطر ابتلا به سرطان سينه را در پي دارد.مسئول طرح تحقيقات انجام شده، در اين زمينه اظهار کرد: هر چه دوران مصرف هورمون افزايش يابد، خطر ابتلا به سرطان نيز افزايش پيدا مي کند.
+ نوشته شده در سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ساعت 12:22  توسط سيد مصطفي محمدزاده
|
|